İran'dan ABD ile KİK'in bildirisini kınama
İran Dışişleri Bakanlığı, ABD ile Körfez İşbirliği Konseyinin yayımladığı bildiriyi 'sorumsuzca ve kışkırtıcı' olarak niteledi.

İran Dışişleri Bakanlığı, ABD ile Körfez İşbirliği Konseyinin (KİK) dün yayımladıkları ortak bildiriyi 'sorumsuzca ve kışkırtıcı' şeklinde niteleyerek, bölgedeki müdahaleci yaklaşımlara karşı uyarıda bulundu.
Bakanlık Sözcüsü Nasser Kanani, bildiride yer alan suçlamaları ve asılsız iddiaları reddettiklerini belirterek, 'Bölgede barış ve istikrarın sağlanmasında etkili olan İran'ın, bu tür sorumsuzca ve kışkırtıcı açıklamalar karşısında sessiz kalmayacağını' vurguladı.
Kanani, İran'ın her zaman bölgede barış ve istikrarın sağlanmasına katkıda bulunmaya hazır olduğunu ancak yabancı müdahalelere karşı duruşunun net olduğunu belirtti. İran'ın, Körfez ülkeleriyle ilişkilerini güçlendirmeye yönelik adımlarını sürdürdüğünü de vurguladı.
ABD ile KİK, dün yayımladıkları ortak bildiride, İran'ın bölgede 'düşmanca ve istikrarı bozan eylemleri' nedeniyle endişe duyduklarını ifade etmişti. Bildiride, İran'ın nükleer programı ve füze faaliyetleri de eleştirilmişti.
İran'ın bu açıklamaya tepkisi, ülkelerin kendi iç işlerine müdahale etmeye yönelik girişimlerine karşı olduğunu bir kez daha gösterdi. İran Dışişleri Bakanlığı, ülkelerin egemenliklerine saygı duyulması gerektiğini ve dış müdahalelere karşı duruşunun sürdüğünü belirtti.
Bu gelişmelerin ardından, İran ile Körfez ülkeleri arasındaki ilişkilerin nasıl şekilleneceği ve ABD'nin İran politikasının ne yönde evrileceği merak konusu oldu.