Uraloğlu: Hürmüz'de bekleyen Türk gemileri çıkış yaptı
Ulaştırma Bakanı Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'nde bekleyen tüm Türk gemilerinin emniyetle çıkış yaptığını açıkladı.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'nde bekleyen tüm Türk sahipli gemilerinin tamamının emniyetle çıkış yaptığını belirtti.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki Türk sahipli gemilerin son durumuna ilişkin bilgi verdi. Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki gelişmeleri ilk andan itibaren anbean takip ettiklerini bildiren Uraloğlu, 'İlgili tüm kurumlarımızla koordinasyon içinde hareket ediyoruz. 26 Haziran 2024 itibarıyla bölgede bekleyen gemilerimizin tamamı emniyetle çıkış yapmıştır.' değerlendirmesinde bulundu.
Uraloğlu, toplam 15 geminin güvenli şekilde bölgeden ayrıldığını aktararak, bölgede bulunan 3 Türk sahipli geminin Körfez içinde ticari faaliyetlerini sürdürdüğü için ayrılış talep etmediğini belirtti. Bekleyen gemilerde toplam 99 Türk personelinin bulunduğuna dikkati çeken Uraloğlu, şunları kaydetti: 'Basra Körfezinden anlık ayrılma talebi olan herhangi bir gemimiz yoktur. Vatandaşlarımızın ve denizcilerimizin güvenliği için süreci hassasiyetle takip etmeyi sürdürüyoruz.'
Bakan Uraloğlu, gelişmeleri yakından takip ettiklerini ve ilgili kurumlarla koordineli hareket ettiklerini belirterek, 'Gemilerin emniyetle çıkış yapması bizim için en önemli önceliktir. Bu süreçte, gemilerimizin ve personelimizin güvenliği için her türlü tedbiri aldık.' dedi.
Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'nde yaşanan gelişmelerin denizcilik faaliyetleri üzerindeki etkilerini değerlendirdiklerini belirterek, 'Bu tür olaylar, denizcilik sektöründe operasyonel riskleri artırıyor. Ancak, biz bu riskleri yönetmek için gerekli tüm önlemleri alıyoruz.' ifadelerini kullandı.
Bundan sonra benzeri olayların yaşanmaması için uluslararası toplumla işbirliğini sürdürdüklerini belirten Uraloğlu, 'Denizcilik sektöründe güvenliğin ve emniyetin sağlanması için küresel çapta işbirliği yapmak zorundayız.' diye konuştu.