Uraloğlu: Hürmüz Boğazı'ndaki gemiler emniyetle çıkış yaptı
Ulaştırma Bakanı Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'nde bekleyen Türk gemilerinin tamamının emniyetle çıkış yaptığını açıkladı.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki gelişmeleri yakından takip ettiklerini belirterek, Türk gemilerinin güvenliği konusunda önemli bir açıklama yaptı.
26 Haziran 2024 itibarıyla bölgede bekleyen gemilerin tamamının emniyetle çıkış yaptığını belirten Uraloğlu, 'Bölgedeki gelişmeleri ilk andan itibaren anbean takip ediyoruz. 26 Haziran 2024 itibarıyla bölgede bekleyen gemilerimizin tamamı emniyetle çıkış yapmıştır.' dedi.
Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi, küresel ticaret açısından stratejik önem taşıyan kritik su yollarıdır. Bu bölgelerdeki herhangi bir gerilim, deniz trafiğini ve küresel ekonomiyi olumsuz etkileyebilir. Bakan Uraloğlu, Türk gemilerinin güvenliğini sağlamak için sürekli önlemler alındığını vurguladı.
Son dönemde artan bölgesel gerilimler nedeniyle Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'nde deniz trafiği ve gemilerin güvenliği konusunda endişeler artmıştı. Bakanlık, bu tür durumlarda hızlı ve etkili müdahale能力lerini vurguladı.
Uraloğlu, bu gelişmelerin ardından yaptığı açıklamada, 'Denizcilik sektörümüzün güvenliği ve emniyeti her zaman önceliğimizdir. Gemilerimizin ve mürettebatımızın güvenliği için gereken tüm önlemleri alıyoruz.' ifadelerini kullandı.
Gelecekte benzer durumların yaşanmaması için uluslararası işbirlikleri ve diplomatik çabaların sürdüğünü belirten Uraloğlu, 'Uluslararası toplumla işbirliğimizi sürdürerek, denizcilik sektörünün güvenliğini ve emniyetini sağlayacak adımları atmaya devam edeceğiz.' dedi.