Ana Sayfa
SON DAKİKASiyaset

Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay UCLG Başkanı oldu

Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, Birleşmiş Kentler ve Yerel Yönetimler Dünya Teşkilatı (UCLG) Başkanlığına seçildi.

25 Haziran 2026 20:161 görüntülenmeKaynak: AA Güncel
Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay UCLG Başkanı oldu

Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, İspanya'nın Barcelona kentinde düzenlenen Birleşmiş Kentler ve Yerel Yönetimler Dünya Teşkilatı (UCLG) Dünya Kongresi'nde gerçekleştirilen başkanlık seçiminde, delegelerin oylarıyla UCLG'nin yeni başkanı oldu.

Seçimde, Altay'ın yanı sıra birkaç aday daha vardı. Ancak, Konya Büyükşehir Belediye Başkanı, delegelerden aldığı güçlü destekle başkanlık koltuğunu kazandı. UCLG, 2004 yılında kurulan ve dünya genelinde 140'tan fazla ülkeden 1.000'in üzerinde yerel yönetim birimini temsil eden bir organizasyondur.

UCLG'nin başkanlığını üstlenen Altay, bu görevi sürdürürken yerel yönetimler arasındaki iş birliğini güçlendirmek, sürdürülebilir kalkınmayı teşvik etmek ve kentlerin karşı karşıya olduğu sorunlara çözümler üretmek için çalışacak. Konya Büyükşehir Belediye Başkanı'nın UCLG başkanlığına seçilmesi, Türkiye'de yerel yönetimlerin uluslararası alandaki temsiliyetini de güçlendirecek.

Altay'ın UCLG başkanlığına seçilmesiyle ilgili olarak, Türkiye'den ve dünyadan çeşitli ülkelerin temsilcileri ve belediye başkanları tebrik mesajları gönderdi. Bu görev, Altay'ın uluslararası alanda deneyim kazanmasına ve kentler arasındaki diyaloğu teşvik etmesine de yardımcı olacak.

Birleşmiş Kentler ve Yerel Yönetimler Dünya Teşkilatı (UCLG), yerel yönetimlerin sürdürülebilir kalkınma hedeflerine ulaşmalarını desteklemek amacıyla çeşitli programlar ve projeler yürütmektedir. UCLG'nin başkanlığını üstlenen Altay, bu programların ve projelerin geliştirilmesinde ve uygulanmasında önemli bir rol oynayacak.

Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay'ın UCLG başkanlığına seçilmesi, Türkiye'de ve dünyada yerel yönetimlerin daha etkin bir şekilde iş birliği yapmasına ve kentlerin sürdürülebilir kalkınmasına katkıda bulunacaktır.