Restoran ve kafelere menü düzenlemesi geliyor
Tarım ve Orman Bakanlığı restoran ve kafeler için menü düzenleme hazırlıyor. İşletmeler, menülerindeki yiyecek ve içeceklerin içeriklerini açıkça belirtecek.

Tarım ve Orman Bakanlığı, halk sağlığını korumak amacıyla restoran ve kafeler için yeni bir düzenleme hazırlıyor. Düzenlemeyle işletmeler, menülerindeki yiyecek ve içeceklerin içeriklerini açıkça belirtecek.
Yeni düzenleme ile restoran ve kafeler, ürünlerinin bileşenlerini, alerjen bilgilerini ve kalori değerlerini tüketiciyle paylaşacak. Bu sayede, tüketicilerin daha sağlıklı seçimler yapması ve potansiyel sağlık risklerinden kaçınması amaçlanıyor.
Tarım ve Orman Bakanlığı'nın hazırladığı düzenleme taslağına göre, restoran ve kafeler menülerinde kullandıkları malzemeleri, üretim aşamasında dikkat edilmesi gereken hijyen kurallarını ve saklama koşullarını da belirtmek zorunda olacaklar.
Bu düzenlemenin getiriliş nedenlerinden biri de son yıllarda artan gıda alerjisi vakaları ve tüketicilerin sağlıklı beslenme konusundaki artan talepleri. Düzenlemenin yürürlüğe girmesiyle birlikte, restoran ve kafeler bu yeni standartlara uyum sağlamak zorunda olacak.
Tüketiciler, bu düzenleme sayesinde daha sağlıklı ve güvenli bir şekilde yiyecek ve içecek tüketebilecekler. Ayrıca, bu düzenleme restoran ve kafelerin daha şeffaf bir şekilde iş yapmalarını sağlayacak.
Tarım ve Orman Bakanlığı, düzenlemenin detaylarını yakın zamanda açıklayacak ve restoran ve kafelere uyum sağlamak için yeterli süre tanıyacak. Düzenlemenin ne zaman yürürlüğe gireceği henüz açıklanmadı.