Ana Sayfa
Ekonomi

E-Fatura Geçişi Zorunlu Mu?

1 Temmuz'da e-Fatura ve e-Arşiv sistemine geçiş zorunluluğu geliyor. 2025 cirosu 3 milyon lira ve üzeri olan işletmeler için elektronik fatura kullanımı zorunlu hale geliyor.

23 Haziran 2026 09:011 görüntülenmeKaynak: CNN Türk Gündem
E-Fatura Geçişi Zorunlu Mu?

2025 yılı cirosu 3 milyon lira ve üzerinde olan işletmelerin e-Fatura ve e-Arşiv sistemine geçiş için tanınan süre 1 Temmuz'da sona eriyor. Gelir İdaresi Başkanlığı'nın düzenlemesi kapsamında çok sayıda sektör için elektronik fatura kullanımı zorunlu hale gelirken, yükümlülüğe uymayarak kağıt fatura düzenlemeye devam eden işletmelere 17 milyon liraya kadar ceza uygulanabilecek.

Kim, Ne, Nerede, Ne Zaman, Neden, Nasıl sorularını cevaplayan kaynaklar, 2025 yılında cirosu 3 milyon lira ve üzeri olan işletmelerin e-Fatura ve e-Arşiv sistemine geçmek zorunda olduğunu belirtiyor. Bu uygulama, 1 Temmuz 2024 tarihi itibarıyla zorunludur. Elektronik fatura sistemine geçmeyen işletmeler, kağıt fatura düzenleyerek devam edemezler.

Arka plan bilgileri, Gelir İdaresi Başkanlığı'nın elektronik fatura uygulamasının 2020 yılında başladığını gösteriyor. 2020 yılından bu yana e-Fatura ve e-Arşiv sistemini kullanan işletmelerin sayısı hızla artmıştır. 2025 cirosu 3 milyon lira ve üzeri olan işletmelerin elektronik fatura sistemine geçiş yapmaları, hem zaman hem de maliyet açısından avantajlar sağlamaktadır.

Tepkiler ve uzman görüşleri, elektronik fatura sistemine geçişin zorunlu hale gelmesinin, işletmeler için bir dizi avantaj sağlamakta olduğunu gösteriyor. Elektronik fatura sistemi, fatura düzenleme sürecini hızlandırır ve kağıt fatura maliyetlerini ortadan kaldırır. Ayrıca, e-Fatura ve e-Arşiv sistemine geçiş yapan işletmeler, daha şeffaf ve güvenli bir fatura düzenleme süreci yürütebileceklerdir.

Bundan sonra ne bekleniyor? 1 Temmuz 2024 tarihi itibarıyla, 2025 cirosu 3 milyon lira ve üzeri olan işletmelerin e-Fatura ve e-Arşiv sistemine geçiş yapmaları zorunludur. Elektronik fatura sistemine geçmeyen işletmelere, 17 milyon liraya kadar ceza uygulanabilecek. İşletmelerin, zaman kaybetmeden elektronik fatura sistemine geçiş yapmaları gerekmektedir.

Sonuç olarak, e-Fatura ve e-Arşiv sistemine geçiş zorunluluğu, 2025 cirosu 3 milyon lira ve üzeri olan işletmeler için 1 Temmuz 2024 tarihi itibarıyla başlayacaktır. İşletmelerin, elektronik fatura sistemine geçiş yaparak, daha modern, hızlı ve güvenli bir fatura düzenleme süreci yürütebilecekleri unutulmamalıdır.