Ana Sayfa
SON DAKİKAEkonomi

E-Fatura Geçişi Zorunlu Mu? Cezalar Ne Kadar?

1 Temmuz'da e-Fatura ve e-Arşiv sistemine geçiş zorunluluğu geliyor. 2025 cirosu 3 milyon lira ve üzeri olan işletmeler için elektronik fatura kullanımı zorunlu.

23 Haziran 2026 10:011 görüntülenmeKaynak: CNN Türk Gündem
E-Fatura Geçişi Zorunlu Mu? Cezalar Ne Kadar?

2025 yılı cirosu 3 milyon lira ve üzerinde olan işletmelerin e-Fatura ve e-Arşiv sistemine geçiş için tanınan süre 1 Temmuz'da sona eriyor. Gelir İdaresi Başkanlığı'nın düzenlemesi kapsamında çok sayıda sektör için elektronik fatura kullanımı zorunlu hale geliyor.

Yeni düzenleme ile birlikte, e-Fatura ve e-Arşiv sistemine geçmek zorunda olan işletmeler, kağıt fatura yerine elektronik fatura kullanmaya başlayacak. Bu geçiş zorunluluğu, 2025 yılında cirosu 3 milyon lira ve üzerinde olan tüm işletmeleri etkileyecek.

e-Fatura ve e-Arşiv sistemine geçiş yapmayan işletmelere ise ciddi cezalar uygulanabilecek. Kağıt fatura düzenlemeye devam eden işletmelere, 17 milyon liraya kadar ceza uygulanabileceği belirtildi. Bu nedenle, işletmelerin bir an önce e-Fatura ve e-Arşiv sistemine geçiş yapmaları gerekiyor.

Elektronik fatura kullanımı, işletmelerin maliyetlerini azaltırken, aynı zamanda daha güvenli ve hızlı bir fatura düzenleme süreci sunuyor. Ayrıca, e-Fatura ve e-Arşiv sistemine geçiş yapan işletmeler, daha az kağıt kullanarak çevreye de katkıda bulunuyor.

1 Temmuz'da sona erecek olan geçiş süresi dolayısıyla, işletmelerin acele etmeleri gerekiyor. e-Fatura ve e-Arşiv sistemine geçiş yapmak isteyen işletmeler, Gelir İdaresi Başkanlığı'nın resmi web sitesinden detaylı bilgi alabilirler.

Son olarak, e-Fatura ve e-Arşiv sistemine geçiş yapmanın zorunlu hale gelmesi, işletmelerin dijitalleşme sürecini hızlandıracak. İşletmelerin, elektronik fatura kullanımı ile birlikte daha modern ve güvenli bir fatura düzenleme süreci sunmaları bekleniyor.