Ana Sayfa
Dünya

ABD Dışişleri Bakanı İran'la görüşmeler için tarih verdi

ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio, İran'la teknik düzeyde yürütülen görüşmelerin gelecek hafta yeniden başlayacağını açıkladı.

24 Haziran 2026 17:251 görüntülenmeKaynak: AA Güncel
ABD Dışişleri Bakanı İran'la görüşmeler için tarih verdi

ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio, İran'la teknik düzeyde yürütülen görüşmeler kapsamında heyetlerin gelecek hafta yeniden bir araya geleceğini belirtti. Rubio, görüşmelerin detaylarına ilişkin bilgi vermezken, müzakerelerin sürdüğünü ifade etti.

İran'la yürütülen görüşmeler, nükleer anlaşma konusunda tarafların pozisyonlarını yakınlaştırmaya yönelik teknik düzeyde devam ediyor. ABD ve İran, 2015 yılında imzalanan nükleer anlaşmanın canlandırılması için uzun süredir dolaylı müzakereler yürütüyor.

ABD Dışişleri Bakanı Rubio, müzakerelerin geleceği konusunda umutlu olduğunu belirtti. İran'ın nükleer programına ilişkin endişelerin giderilmesi ve yaptırımların kaldırılması konusunda tarafların anlaşmaya varması bekleniyor.

İran'la ABD arasındaki görüşmeler, Viyana'da Avusturya'nın ev sahipliğinde devam ediyor. Tarafların, nükleer anlaşmanın canlandırılması için teknik düzeyde anlaşmaya varmaları bekleniyor.

Görüşmelerin yeniden başlamasıyla birlikte, İran'ın nükleer programına ilişkin endişelerin giderilmesi ve yaptırımların kaldırılması konusunda tarafların pozisyonlarını yakınlaştırmaları bekleniyor.

Bu gelişmelerin ardından, İran ve ABD arasındaki ilişkilerin nasıl şekilleneceği merak konusu oldu. Tarafların, nükleer anlaşmanın canlandırılması için sürdürdüğü müzakerelerin sonuçlarına ilişkin açıklama yapması bekleniyor.