ABD Dışişleri Bakanı İran'la görüşme tarihini açıkladı
ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio, İran'la teknik düzeyde yürütülen görüşmelerin gelecek hafta yeniden başlayacağını belirtti.

ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio, İran'la teknik düzeyde yürütülen görüşmeler kapsamında heyetlerin gelecek hafta yeniden bir araya geleceğini belirtti.
Rubio, görüşmelerin detaylarına ilişkin bilgi vermezken, ABD'nin İran'la nükleer anlaşma konusunda ciddi olduğunu vurguladı. İran'la görüşmelerde bulunacak heyetin başında ABD Dışişleri Bakan Yardımcısı Robert Malley'nin bulunacağı açıklandı.
İran'la yürütülen görüşmeler, 2015 yılında imzalanan nükleer anlaşmanın canlandırılması amacıyla yapılıyor. Anlaşma kapsamında İran, nükleer faaliyetlerini kısıtlayacak ve buna karşılık olarak ABD ve diğer ülkeler, İran'a yönelik ekonomik yaptırımları kaldıracak.
ABD Dışişleri Bakanı Rubio, İran'la görüşmelerin zor bir süreç olduğunu ancak ABD'nin İran'la diplomatik çözüm bulmaya çalıştığını belirtti. Rubio, "İran'la görüşmelerimizde ciddi ve kararlı bir şekilde ilerliyoruz" dedi.
İran'la nükleer anlaşma konusunda görüşmeler, Viyana'da yapılıyor. Görüşmelerde ABD, İran, Çin, Fransa, Almanya, Rusya ve İngiltere yer alıyor. Görüşmelerin sonucuna ilişkin henüz bir açıklama yapılmadı.
Görüşmelerin gelecek hafta yeniden başlaması bekleniyor. ABD Dışişleri Bakanlığı, görüşmelerin detaylarına ilişkin bilgi vermezken, İran'la diplomatik çözüm bulmaya çalıştıklarını belirtti.