Yeşilay'a başvurularda kumar bağımlılığı ilk sıraya yükseldi
Yeşilay Genel Başkanı Mehmet Dinç, bu yıl en fazla başvurunun kumar bağımlılığı nedeniyle yapıldığını açıkladı.

Yeşilay Genel Başkanı Mehmet Dinç, Yeşilay Danışmanlık Merkezlerine bu yıl en fazla başvurunun kumar bağımlılığı nedeniyle yapıldığını belirterek, kumar bağımlılığının toplum açısından giderek büyüyen bir tehdit haline geldiğini söyledi.
Dinç, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Yeşilay'ın bağımlılıklarla mücadele kapsamında yürüttüğü çalışmalara ilişkin bilgi verdi. Bu yıl Yeşilay Danışmanlık Merkezlerine yapılan başvuruların önceki yıllara göre arttığını belirten Dinç, başvuruların dağılımı hakkında detaylı bilgi verdi.
Kumar bağımlılığının, toplumun her kesiminden insanın karşı karşıya kalabileceği bir bağımlılık türü olduğuna dikkat çeken Dinç, 'Kumar bağımlılığı, bireylerin ve ailelerin yaşamını olumsuz etkileyen, aynı zamanda toplumun genel sağlığı ve huzuru için de tehdit oluşturan bir sorundur.' dedi.
Dinç, Yeşilay olarak kumar bağımlılığı konusunda farkındalık yaratmak ve bu bağımlılıkla mücadele etmek için çeşitli çalışmalar yürüttüklerini belirtti. Toplumun bu konuda bilinçlendirilmesi gerektiğini vurgulayan Dinç, 'Yeşilay olarak, kumar bağımlılığının önlenmesi ve tedavi edilmesi konusunda çalışmalarımızı sürdürüyoruz.' diye konuştu.
Yeşilay Danışmanlık Merkezlerinin, bağımlılıkla mücadelede önemli bir rol oynadığını belirten Dinç, bu merkezlerde bağımlılık konusunda uzman ekiplerin hizmet verdiğini söyledi. Dinç, bu merkezlere başvuruların arttığını ve bu durumun toplumun bağımlılık konusunda daha fazla bilinçlendiğini gösterdiğini belirtti.
Dinç, kumar bağımlılığı konusunda toplumun her kesiminin duyarlı olması gerektiğini belirterek, 'Bu konuda herkesin sorumluluk bilinciyle hareket etmesi gerekir.' dedi. Yeşilay olarak kumar bağımlılığı konusunda çalışmalarını sürdüreceklerini ve toplumun bu konuda yanında olacaklarını vurguladı.