Ürünlerinde ambalaj kullanan firmalar DOA uygulamasına hazır
Sıfır Atık Hareketi kapsamında 1 Temmuz'da başlayan Depozitosu Olan Ambalajlar (DOA) uygulamasına bazı firmalar uyum sağladı.

Türkiye genelinde 1 Temmuz itibarıyla uygulanacak olan Depozitosu Olan Ambalajlar (DOA) uygulaması kapsamında bazı firmalar çalışmalarını tamamladı. Bu uygulama ile amaçlanan, atık azaltımı ve geri dönüşümü teşvik etmek, çevre kirliliğini azaltmaktır.
DOA uygulaması, Sıfır Atık Hareketi'nin bir parçası olarak hayata geçiriliyor. Bu kapsamda, depozito sistemi ile toplanan ambalaj atıklarının geri dönüşümü sağlanacak. Uygulama, ilk etapta belirli ürünlerde uygulanacak ve ilerleyen süreçte kapsam genişletilecek.
Çalışmalarını tamamlayan firmalar, DOA uygulamasına uyum sağladı. Bu firmalar, ürünlerinin ambalajlarını depozito sistemine uygun hale getirdi. Ayrıca, müşterilerini bu uygulama hakkında bilgilendirdi. Uygulamanın başlamasıyla birlikte, tüketiciler depozito sistemine dahil olan ürünleri satın aldıklarında, ambalajın depozito ücretini ödeyecek.
Uygulamanın hayata geçmesiyle birlikte, atık azaltımı ve geri dönüşüm oranlarında artış bekleniyor. Ayrıca, çevre kirliliğinin azaltılması ve doğal kaynakların korunması da hedefleniyor. DOA uygulamasının uzun vadede olumlu etkiler yaratması bekleniyor.
Son olarak, DOA uygulamasına katılan firmalar, bu uygulama hakkında sürekli olarak bilgi paylaşımında bulunacak. Tüketicilerin sorularını yanıtlayacak ve uygulama hakkında detaylı bilgi sağlayacak.