Uraloğlu: Hürmüz'den 11 Türk gemisi geçti
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı'nda yaşanan gelişmeleri takip ettiklerini, 11 Türk gemisinin boğazdan geçiş yaptığını açıkladı.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, ABD-İran savaşı dolayısıyla Hürmüz Boğazı'nda yaşanan gelişmelerin takip edildiğini belirtti. Bakan Uraloğlu, savaşın başlangıcından bu yana Türk sahipli 11 geminin boğazdan geçiş yaptığını söyledi.
Hürmüz Boğazı, küresel ticaretin en önemli deniz yollarından biri olarak dikkat çekiyor. Boğaz, İran ile Umman arasındaki stratejik su yolu, dünya petrol ihracatının önemli bir kısmının geçiş noktası.
Bakan Uraloğlu, Türk gemilerinin Hürmüz Boğazı'ndan geçişleriyle ilgili detaylı bilgi verirken, 'Bu süreçte, ülkemizdeki denizcilik faaliyetlerinin güvenliğini sağlamak için tüm önlemleri alıyoruz.' dedi.
Uraloğlu, Türkiye'nin denizcilik sektöründeki önemini vurgulayarak, 'Türk denizciliği, dünya denizcilik piyasasında önemli bir aktör. Gemilerimizin Hürmüz Boğazı'ndan geçişi, ülkemizin denizcilik kabiliyetinin bir göstergesi.' ifadelerini kullandı.
Hürmüz Boğazı'nda yaşanan gelişmelerin takip edildiğini belirten Uraloğlu, 'Bu boğazdaki gelişmeleri yakından izliyoruz. Türkiye olarak, bölgede barışın ve istikrarın korunması için her türlü diplomatik çabayı destekliyoruz.' şeklinde konuştu.
Bakan Uraloğlu, Türk gemilerinin Hürmüz Boğazı'ndan geçişlerinin devam edeceğini belirterek, 'Gemilerimizin güvenliği için her türlü tedbiri alıyoruz. Bu süreçte, uluslararası toplumun da desteğini bekliyoruz.' dedi.