Ulaştırma Bakanı Uraloğlu, Brüksel'de Orta Koridor'un önemini vurguladı
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, Brüksel'de AB için Orta Koridor'un önemine dikkati çekti, Türkiye'nin ulaştırma altyapısına 355 milyar dolarlık yatırım yaptığını belirtti.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Belçika'nın başkenti Brüksel'de Avrupa Birliği (AB) yetkilileriyle bir araya gelerek, Türkiye'nin ulaştırma ve altyapı konusundaki çalışmalarını anlattı. Bakan Uraloğlu, Türkiye'nin 20 yılda ulaştırma altyapısına 355 milyar dolarlık yatırım yaptığını belirterek, 'Orta Koridor, Türkiye'nin bu güçlü altyapısı sayesinde Avrupa'nın ihtiyaç duyduğu dayanıklı bağlantısallığın temel unsurlarından biri' dedi.
Toplantıda, Orta Koridor'un önemine değinen Uraloğlu, bu koridorun Asya ile Avrupa arasındaki en kısa ve en güvenli ulaşım rotalarından biri olduğunu vurguladı. Orta Koridor'un, Türkiye üzerinden Çin, Orta Asya ve Avrupa arasındaki ulaşımı kolaylaştırdığını belirten Uraloğlu, bu sayede ticaretin ve ekonomik işbirliğinin arttığını ifade etti.
Türkiye'nin ulaştırma altyapısına yaptığı yatırımların, sadece ulusal değil, aynı zamanda uluslararası düzeyde de önem taşıdığını belirten Uraloğlu, 'Bizim ulaştırma altyapımız, Avrupa'nın enerji güvenliğine de katkıda bulunuyor. Rusya-Ukrayna savaşının ardından, enerji arz güvenliğinin sağlanması konusunda Türkiye'nin rolü daha da arttı' dedi.
Uraloğlu, AB yetkilileriyle yaptığı görüşmelerde, Türkiye'nin ulaştırma ve altyapı konusundaki deneyimlerini paylaştı ve işbirliği imkanlarını değerlendirdi. Türkiye'nin, AB'nin ulaştırma politikalarına uyum sağlamaya devam ettiğini belirten Uraloğlu, 'Biz, AB'nin ulaşım ağlarına entegrasyonumuz konusunda kararlıyız. Bu sayede, ekonomik işbirliğimizi daha da güçlendirebiliriz' dedi.
Orta Koridor'un, sadece ekonomik değil, aynı zamanda stratejik bir öneme de sahip olduğunu belirten Uraloğlu, 'Bu koridor, Türkiye'nin jeostratejik konumunun da bir yansımasıdır. Türkiye, Avrupa ile Asya arasındaki köprü rolüne devam ediyor' dedi.
Uraloğlu, Brüksel'deki temaslarının ardından yaptığı açıklamada, 'Türkiye'nin ulaştırma ve altyapı konusundaki çalışmalarını anlattık. AB yetkilileriyle işbirliği imkanlarını değerlendirdik. Orta Koridor'un önemini vurguladık ve Türkiye'nin bu koridor üzerindeki rolünü anlattık' dedi.