Ana Sayfa
Dünya

Türkiye ve AB Orta Koridor'da iş birliği imkanlarını görüştü

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, AB Komisyonunun Genişlemeden Sorumlu Üyesi Kos ile Türkiye'nin merkezinde yer aldığı Orta Koridor'un bölgesel bağlantısallığına katkılarını ve Türkiye-AB iş birliği imkanlarını ele aldı.

23 Haziran 2026 15:071 görüntülenmeKaynak: AA Güncel
Türkiye ve AB Orta Koridor'da iş birliği imkanlarını görüştü

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Avrupa Birliği (AB) Komisyonunun Genişlemeden Sorumlu Üyesi Oliver Varhelyi Kos ile Türkiye'nin merkezinde yer aldığı Orta Koridor'un bölgesel bağlantısallığına katkılarını ve Türkiye-AB iş birliği imkanlarını ele aldıklarını bildirdi.

Uraloğlu, görüşmede, Orta Koridor'un Avrupa ile Asya arasındaki en kısa ve en güvenli rota olduğunu belirterek, bu koridorun Türkiye'nin yanı sıra bölge ülkeleri için de büyük önem taşıdığını vurguladı.

Orta Koridor'un, özellikle Çin'in 'Belt and Road' girişiminin önemli bir parçasını oluşturduğunu ifade eden Uraloğlu, 'Bu koridor, aynı zamanda Avrupa Birliği'nin Uzak Doğu ile bağlantısını sağlayan en kısa ve en ekonomik yol olarak karşımıza çıkıyor.' dedi.

Uraloğlu, Türkiye'nin, Orta Koridor'da altyapı ve üst yapı çalışmalarını hızla sürdürdüğünü belirterek, 'Türkiye olarak, bu koridorun geliştirilmesi ve etkin bir şekilde kullanılması için gereken tüm adımları atıyoruz.' diye konuştu.

AB Komisyonunun Genişlemeden Sorumlu Üyesi Oliver Varhelyi Kos ise Orta Koridor'un Avrupa Birliği için stratejik önemini vurgulayarak, 'Orta Koridor, Avrupa Birliği'nin dış ticaretinde önemli bir rol oynamaktadır ve biz bu koridorun geliştirilmesini destekliyoruz.' ifadelerini kullandı.

İki yetkili, görüşmede, Orta Koridor'da iş birliği imkanlarını değerlendirirken, aynı zamanda bölgesel bağlantısallığın güçlendirilmesi ve ticaretin kolaylaştırılması konularında da fikir alışverişinde bulundu.