Pakistan Başbakanı Şerif: İslamabad mutabakatında balistik füzeler yok
Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif, ABD ve İran arasında imzalanan mutabakat zaptına ilişkin açıklamalarda bulundu.

Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif, ABD ve İran arasında imzalanan mutabakat zaptına atıfta bulunarak, 'İslamabad mutabakatında balistik füzeler yok. Masada hiç olmadı. Gündemde hiç olmadı ve İran tarafı bunu hiç tartışmak istemedi.' dedi.
Şerif, başkent İslamabad'da düzenlediği basın toplantısında, Pakistan'ın ABD ve İran arasındaki mutabakat zaptı ile ilgili görüşlerini açıkladı. Pakistan'ın bu konudaki duruşunu net bir şekilde ortaya koyan Şerif, 'Pakistan'ın güvenliğini sağlamak için her zaman açık ve net bir duruş sergiledik.' ifadelerini kullandı.
Pakistan Başbakanı, 'İslamabad mutabakatında balistik füzelerin olmadığını, bunun masada hiç olmadığını ve İran tarafının bunu tartışmak istemediğini' belirtti. Bu açıklamalar, Pakistan'ın bölgesel güvenlik konularındaki hassasiyetlerini ve duruşunu yansıtıyor.
Şerif'in açıklamaları, ABD ve İran arasındaki görüşmelerin ardından geldi. İki ülke, nükleer anlaşmazlık konusunda bir mutabakat zaptı imzaladı. Pakistan, bu gelişmelerin bölgesel güvenlik üzerindeki etkilerini yakından takip ediyor.
Pakistan Başbakanı, ülkesinin her zaman bölgesel güvenlik ve istikrar için çalışacağını vurguladı. Şerif, 'Pakistan, komşularıyla iyi ilişkiler sürdürmeye ve bölgesel güvenliğe katkıda bulunmaya devam edecek.' dedi.
Bu gelişmeler, Pakistan'ın dış politika ve güvenlik konularındaki stratejilerini yansıtırken, aynı zamanda bölgesel dinamiklerin karmaşıklığını da gözler önüne seriyor.