Ana Sayfa
Ekonomi

Karadeniz Ekonomik İşbirliği Örgütü 34. yılını kutluyor

Karadeniz Ekonomik İşbirliği Örgütü (KEİ) 25 Haziran 1992'de kuruldu ve bugün 34. yılını kutluyor.

24 Haziran 2026 08:521 görüntülenmeKaynak: AA Güncel
Karadeniz Ekonomik İşbirliği Örgütü 34. yılını kutluyor

Karadeniz Ekonomik İşbirliği Örgütü (KEİ), Türkiye'nin liderliğinde, ekonomik işbirliğini zemin alarak Karadeniz havzasında istikrar ve barışa destek olmak amacıyla 25 Haziran 1992'de hayata geçirildi. Bugün, kuruluşunun 34. yılını kutluyor.

KEİ'nin kuruluşu, bölgedeki ülkeler arasında ekonomik işbirliğini teşvik etme ve Karadeniz havzasında barışçıl bir ortam yaratma amacını taşır. Örgütün üye ülkeleri arasında Türkiye, Ukrayna, Rusya, Gürcistan, Azerbaycan, Ermenistan, Moldova, Romanya, Bulgaristan ve Yunanistan bulunuyor.

Kuruluşundan bu yana, KEİ çeşitli projeler ve etkinlikler düzenleyerek üye ülkeler arasındaki ekonomik işbirliğini güçlendirmeye çalıştı. Bu kapsamda, ticaretin kolaylaştırılması, altyapı projeleri, enerji işbirliği ve turizm gibi alanlarda çalışmalar yürütüldü.

KEİ'nin 34. yıl dönümü kutlamaları çerçevesinde, çeşitli etkinlikler ve toplantılar düzenlenmesi bekleniyor. Bu etkinlikler, KEİ üye ülkeleri arasındaki işbirliğini daha da güçlendirmek ve örgütün gelecekteki hedeflerini tartışmak için bir platform sunacak.

Karadeniz Ekonomik İşbirliği Örgütü, bölgede ekonomik işbirliğini teşvik etme ve istikrarı sağlama konusundaki kararlılığını sürdürüyor. KEİ'nin gelecekteki faaliyetleri, üye ülkeler arasındaki işbirliğini daha da derinleştirmeye ve Karadeniz havzasında sürdürülebilir bir ekonomik büyüme sağlamaya odaklanacak.

Örgütün misyonu, Karadeniz bölgesinde barış, istikrar ve refahı teşvik etmek için ülkeler arasında dostane ilişkiler geliştirmek ve ekonomik işbirliğini teşvik etmektir. KEİ'nin 34. yıl dönümü, örgütün başarılarını kutlamak ve gelecekteki hedeflerini değerlendirmek için önemli bir fırsat sunuyor.