Ana Sayfa
Bilim

İsviçre'de yılbaşında yangın çıkan bar gençlik alanına dönüştürülüyor

İsviçre'de yılbaşı kutlamaları sırasında çıkan yangında 41 kişinin öldüğü bar, gençlere adanmış bir alana dönüştürülecek.

28 Haziran 2026 08:571 görüntülenmeKaynak: AA Güncel
İsviçre'de yılbaşında yangın çıkan bar gençlik alanına dönüştürülüyor

İsviçre'nin Crans-Montana kasabasında yılbaşı kutlamaları sırasında çıkan yangında 41 kişinin ölümüyle sonuçlanan barın, gençlere adanmış bir alana dönüştürüleceği açıklandı.

Valais Eyalet Konseyi Başkanı Christophe Darbellay, yangının çıktığı Venue barının, gençlerin bir araya gelebilecekleri, sosyalleşebilecekleri ve etkinliklere katılabilecekleri bir mekan haline getirileceğini belirtti. Bu adım, gençlerin güvenli ve denetimli bir ortamda eğlenmesi ve sosyalleşmesi için atılıyor.

Yangın, 31 Aralık 2022 tarihinde Crans-Montana kasabasındaki bir eğlence mekanında çıkmıştı. Olayda 41 kişi hayatını kaybetmiş, çok sayıda kişi de yaralanmıştı. Yangının neden olduğu soruşturma devam ediyor.

İsviçre'de bu tür trajedilerin önlenmesi amacıyla güvenlik önlemleri sürekli gözden geçiriliyor. Crans-Montana kasabasında yangının çıktığı mekanın yakınında yaşayanlar, olayın kendilerini çok sarstığını ve gelecekte benzer olayların yaşanmaması için daha sıkı önlemler alınması gerektiğini dilemişti.

Valais Eyalet Konseyi, yangının neden olduğu acıları paylaşarak, gelecekte benzer trajedilerin önlenmesine yönelik çalışmalara devam edeceklerini belirtti. Gençlerin güvenliği ve refahı için sürekli çaba sarf edeceklerini vurguladı.

Bu gelişme, İsviçre'de güvenlik ve gençlerin korunması konusundaki kararlılığın altını çiziyor. Crans-Montana kasabasında yaşanan trajik olayın ardından alınan bu karar, umut verici bir adım olarak değerlendiriliyor.