İran ile ABD arasında İsviçre'de teknik görüşmeler sona erdi
İran Dışişleri Bakan Yardımcısı Garibabadi, İsviçre'de ABD ile yürütülen teknik müzakerelerin çalışma grupları kurulması uzlaşısıyla sona erdiğini açıkladı.

İran Dışişleri Bakan Yardımcısı Abbas Garibabadi, İsviçre'nin Cenevre kentinde ABD ile yürütülen teknik müzakerelerin sona erdiğini açıkladı. Cuma günü başlayan görüşmelerin çalışma grupları kurulması kararıyla sonuçlandığı belirtildi.
Garibabadi, görüşmelerin İran'ın nükleer müzakerelere ilişkin teknik konularda ABD ile anlaşmazlıkların giderilmesi üzerine odaklandığını belirtti. Görüşmelerde, İran'ın nükleer programına ilişkin anlaşmazlıkların giderilmesi ve müzakerelerin yeniden başlaması için mekanizmalar üzerinde duruldu.
İran Dışişleri Bakan Yardımcısı, 'Görüşmelerde, taraflar arasında mutabakatın uygulanmasına yönelik mekanizmalar üzerinde uzlaşının sağlandığını ve çalışma grupları kurulması kararına varıldığını' bildirdi. Bu grupların, teknik konularda taraflar arasında iletişimi sağlayacağı ve müzakerelerin yeniden başlamasını hazırlayacağı belirtildi.
İsviçre'deki görüşmelerin, 2015 yılında imzalanan nükleer anlaşmanın (JCPOA) canlandırılması çabalarının bir parçası olduğu belirtildi. JCPOA, İran'ın nükleer programını sınırlamak karşılığında ekonomik yaptırımların kaldırılmasını öngörüyordu. Ancak, 2018 yılında ABD'nin anlaşmadan çekilmesi ve yaptırımların yeniden uygulanmaya başlamasıyla müzakereler durmuştu.
İran ile ABD arasındaki müzakerelerin yeniden başlaması, nükleer anlaşmanın canlandırılması ve bölgedeki gerilimlerin azaltılması açısından önem taşıyor. Ancak, taraflar arasında hala birçok anlaşmazlık olduğu ve müzakerelerin kolay olmayacağı belirtildi.
Gelecek adımlarda, çalışma gruplarının teknik konularda ilerleme kaydedip müzakerelerin yeniden başlamasını hazırlayacağı bekleniyor. İran ve ABD arasındaki ilişkilerin normalleşmesi ve nükleer anlaşmanın canlandırılması, uluslararası toplum için önemli bir adım olacak.