İngiltere'de aşırı sıcaklar nedeniyle kırmızı alarm
İngiltere'de Londra dahil birçok bölgede aşırı sıcaklar nedeniyle kırmızı alarm verildi. Bu hafta etkili olacak sıcaklar nedeniyle vatandaşlar uyarıldı.

İngiltere'de bu hafta birçok bölgede etkili olacak aşırı sıcaklar nedeniyle kırmızı alarm verildi. Londra dahil birçok şehirde sıcakların 30 dereceyi aşması bekleniyor.
İngiltere Meteoroloji Ofisi, ülkenin bazı bölgelerinde sıcakların 32 dereceye kadar çıkacağını ve bu durumun sağlık sorunlarına neden olabileceğini belirtti. Vatandaşlar, güneş çarpması ve sıcak stresi gibi sorunlardan kaçınmak için gerekli önlemleri almaları konusunda uyarıldı.
Aşırı sıcaklar nedeniyle kırmızı alarm verilen bölgeler arasında Londra, Birmingham, Manchester ve Leeds gibi büyük şehirler bulunuyor. Sağlık yetkilileri, yaşlılar, çocuklar ve kronik hastalığı olanlar gibi hassas grupların ekstra dikkatli olmaları gerektiğini söyledi.
İngiltere'de aşırı sıcaklar, son yıllarda giderek daha sık görülüyor. İklim değişikliği nedeniyle sıcak dalgalarının daha uzun ve daha şiddetli hale gelmesi bekleniyor. Bu durum, sağlık sistemi üzerinde de baskı oluşturuyor.
Yetkililer, vatandaşların serin kalmak için evlerinde klima kullanmaları, bol su içmeleri ve güneş altında uzun süre kalmaktan kaçınmaları konusunda tavsiyelerde bulundu. Ayrıca, sıcaklar nedeniyle planlanan dış mekan etkinliklerinin iptal edilmesi veya ertelenmesi önerildi.
İngiltere'de aşırı sıcaklar nedeniyle kırmızı alarmın ne zaman kalkacağı henüz belli değil. Meteoroloji Ofisi, sıcakların hafta sonuna kadar devam edeceğini ve ardından hafifçe düşeceğini tahmin ediyor.