Ana Sayfa
Dünya

İletişim Başkanlığı Toplantıları Devam Ediyor

İletişim Başkanlığının Devlet ve Hükümet Başkanları Zirvesi öncesi toplantıları sürüyor. Son toplantı Bulgaristan'ın Sofya şehrinde düzenlendi.

25 Haziran 2026 18:271 görüntülenmeKaynak: AA Güncel
İletişim Başkanlığı Toplantıları Devam Ediyor

İletişim Başkanlığının Devlet ve Hükümet Başkanları Zirvesi öncesi toplantıları devam ediyor. Bu kapsamda, 'NATO'da Bölgesel Güvenliği Yeniden Düşünmek: Dayanıklılık, İş Birliği ve Türkiye-Bulgaristan Ekseni' konulu 11. toplantı Sofya'da düzenlendi.

Toplantıda, NATO'nun bölgesel güvenlik konusundaki yeni yaklaşım ve stratejileri ele alındı. Türkiye ve Bulgaristan'ın iş birliği olanakları ve dayanıklılık konularında görüş alışverişi yapıldı. Ayrıca, bölgedeki güvenlik tehditleri ve bu tehditlere karşı ortak mücadele yöntemleri tartışıldı.

İletişim Başkanlığının düzenlediği bu toplantılar, Devlet ve Hükümet Başkanları Zirvesi öncesi önemli bir hazırlık adımı olarak görülüyor. Zirvede, küresel ve bölgesel güvenlik konuları, ekonomik iş birliği ve diplomatik ilişkiler gibi başlıklar ele alınacak.

Son toplantının düzenlendiği Sofya, Bulgaristan'ın başkenti ve en büyük şehri. Toplantıya Türkiye ve Bulgaristan'ın yanı sıra diğer NATO ülkelerinden temsilciler katıldı. Toplantılar, kapalı kapılar ardında ve basın mensuplarının katılımıyla gerçekleştirildi.

İletişim Başkanlığı, bu toplantıların amacının, ülkeler arasında iş birliğini güçlendirmek ve bölgesel güvenlik konularında ortak çözümler üretmek olduğunu belirtti. Ayrıca, bu tür toplantıların devamının beklendiğini ve gelecekte daha fazla katılımcı ile gerçekleştirileceğini açıkladı.

Gelecekteki adımlar ve toplantı takvimi henüz netleşmedi. Ancak, İletişim Başkanlığı'nın benzeri toplantıları düzenlemeye devam edeceği ve ülkeler arası diyaloğu sürdüreceği belirtildi.