Firmalar DOA Uygulamasına Hazırlanıyor
Sıfır Atık Hareketi kapsamında 1 Temmuz'da başlayan Depozitosu Olan Ambalajlar (DOA) uygulamasına bazı firmalar uyum sağlıyor.

Türkiye genelinde 1 Temmuz itibarıyla uygulanacak olan 'Depozitosu Olan Ambalajlar' (DOA) uygulaması, Sıfır Atık Hareketi kapsamında başlatıldı. Bu uygulama ile amaç, atık azaltma ve geri dönüşümü teşvik etmek.
Uygulamaya uyum kapsamında bazı firmalar çalışmalarında son aşamaya geldi. Özellikle ürünlerinde ambalaj kullanan firmalar, depozito sistemine entegre olmaya hazırlanıyor.
DOA uygulaması ile birlikte, tüketiciler belirli bir depozito ödeyerek ambalajlı ürünleri satın alabilecekler. Kullanılmış ambalajları iade ettiklerinde ise depozito iadesi alabilecekler.
Bu uygulama, çevre kirliliğini azaltma ve geri dönüşümü teşvik etme amacını taşıyor. Ayrıca, tüketicilerin çevreye daha duyarlı hale gelmeleri bekleniyor.
Firmaların uyum süreci devam ederken, vatandaşların da bu sürece katkısı bekleniyor. DOA uygulamasının başarılı olması, Türkiye'nin atık yönetimi konusundaki çalışmalarını destekleyecek.
Uygulamanın detayları ve getirileri hakkında bilgi veren yetkililer, DOA'nın Türkiye için önemli bir adım olduğunu vurguluyor.