Diyanet İşleri Başkanı Arpaguş'tan Muharrem Ayı Mesajı
Diyanet İşleri Başkanı Arpaguş, muharrem ayı dolayısıyla yayımladığı mesajında, bugünün Hicri takvimin birinci ayı olan muharremin, içinde barındırdığı hikmetlere binaen 'şehrullah' olarak isimlendirildiğini ve hürmete layık görüldüğünü belirtti.

Diyanet İşleri Başkanı Arpaguş, muharrem ayı dolayısıyla yayımladığı mesajında, bugünün, Hicri takvimin birinci ayı olan muharremin, içinde barındırdığı hikmetlere binaen 'şehrullah' olarak isimlendirildiğini ve hürmete layık görüldüğünü belirtti.
Arpaguş, mesajında, muharrem ayının, Allah'ın yüceliği ve kudreti karşısında durmayı, O'na gönülden bağlanmayı ve kulluk bilincini pekiştirmeyi sağlayan bir fırsat olduğunu vurguladı. Muharrem ayının, insanlığın ortak değerleri olan merhamet, adalet ve barış gibi vasıfların hatırlanması ve yaşanması açısından da büyük bir önem taşıdığını ifade etti.
Diyanet İşleri Başkanı Arpaguş, muharrem ayının, özellikle İslam dünyası için büyük bir öneme sahip olduğunu belirterek, 'Bu ay, bizim için bir fırsattır. Kulluk bilincimizi pekiştirmek, Allah'a daha fazla yaklaşmak, O'nun rızasını kazanmak için bir imkandır.' dedi.
Arpaguş, mesajında, muharrem ayında yapılması gerekenlere de değindi. İbadetlerin yoğunlaştırılması, hayır ve hasenat işlerinin artırılması, toplumsal dayanışmanın güçlendirilmesi ve yardımlaşmanın yaygınlaştırılması gerektiğini vurguladı.
Diyanet İşleri Başkanı Arpaguş, muharrem ayının, ümmetin birlik ve beraberliğini güçlendirmesi, İslam'ın temel değerlerinin hatırlanması ve yaşanması bakımından da büyük bir fırsat olduğunu belirtti. Arpaguş, 'Bu vesileyle, tüm İslam dünyasının muharrem ayını tebrik ediyorum.' ifadelerini kullandı.
Son olarak, Arpaguş, muharrem ayının, insanlığın barış, huzur ve refah içinde yaşaması için bir vesile olmasını diledi. Diyanet İşleri Başkanlığı olarak, muharrem ayının anlam ve önemini kamuoyuyla paylaşmak için çeşitli etkinlikler düzenleneceğini belirtti.