Ana Sayfa
Siyaset

Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan Diplomasi Trafiği

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan ve Irak Başbakanı Ali Zeydi ile telefonda görüştü. Görüşmelerde Türkiye-İran ikili ilişkileri, bölgesel ve küresel gelişmeler ele alındı.

22 Haziran 2026 17:012 görüntülenmeKaynak: NTV Gündem
Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan Diplomasi Trafiği

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan ve Irak Başbakanı Ali Zeydi ile telefonda görüşerek diplomasi trafiğini yoğunlaştırdı. Bu görüşmelerin detayları ve önemi dikkat çekiyor.

Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın Pezeşkiyan ile görüşmesinde Türkiye-İran ikili ilişkileri ile bölgesel ve küresel gelişmeleri ele aldığı belirtildi. Erdoğan, İran-ABD mutabakatının memnuniyet verici olduğunu, Türkiye'nin sürecin barışla sonuçlanması için elinden gelen desteği sağlayacağını belirtti. Ayrıca, yeni dönemde bölgesel barışı güçlendirecek adımlar atmanın önemli ve gerekli olduğunu, Türkiye'nin bunu tesis etmek için çalışacağını vurguladı. Erdoğan, müzakereleri sabote etmek isteyenlere karşı dikkatli davranmanın önemine de dikkat çekti.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Irak Başbakanı Ali Zeydi ile görüşmesinde iki ülke arasındaki ilişkileri daha da ileri taşımayı istediklerini özellikle enerji, savunma, sanayi ve ulaştırma alanlarında işbirliği potansiyelinin büyük olduğunu söyledi. Erdoğan ayrıca Zeydi'yi istişarelerde bulunmak üzere Türkiye'ye davet etti. Bu görüşme, iki ülke arasındaki diplomatik ilişkilerin güçlendirilmesi açısından önem taşıyor.

Dışişleri Bakanı Hakan Fidan, Katar Başbakanı ve Dışişleri Bakanı Muhammed bin Abdurrahman Al Sani ile telefon görüşmesi yaptı. Dışişleri Bakanlığı kaynaklarından edinilen bilgiye göre, Fidan'ın, Katar Başbakanı Al Sani ile yaptığı telefon görüşmesinde, ABD ve İran arasında dün İsviçre'de ilk oturumu gerçekleştirilen barış müzakereleri konusunda değerlendirmede bulunuldu. Bu görüşme, bölgede barışın sağlanması için atılan adımların bir parçası olarak görülüyor.

Bu diplomasi trafiği, Türkiye'nin bölgesel ve küresel konularda aktif bir rol oynamaya devam ettiğini gösteriyor. Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın ve Dışişleri Bakanı Fidan'ın çeşitli ülkelerle yaptığı görüşmeler, Türkiye'nin barış ve istikrarın sağlanmasına yönelik çabalarını yansıtıyor.

Gelecekte, Türkiye'nin bu diplomatik çabalarının nasıl bir yol izleyeceği ve hangi sonuçlara ulaşacağı merak konusu. Ancak şimdilik, Türkiye'nin diplomasi trafiğini yoğunlaştırarak bölgesel ve küresel konularda aktif bir rol oynamaya devam ettiği görülüyor.