BM'den Hürmüz Boğazı çağrısı
BM, Hürmüz Boğazı konusunda taraflara anlaşmadaki taahhütlere bağlı kalma çağrısı yaptı

Birleşmiş Milletler (BM), ABD ile İran arasında imzalanan mutabakata rağmen Hürmüz Boğazı konusunda 'büyük bir belirsizlik döneminde' olunduğunu belirterek, taraflara 'anlaşmadaki taahhütlere bağlı kalma' çağrısı yaptı.
BM Sözcüsü Stéphane Dujarric, günlük basın toplantısında, Hürmüz Boğazı'ndaki gelişmeleri yakından takip ettiklerini söyledi. Dujarric, 'Bölgede büyük bir belirsizlik döneminde olunduğunu' belirterek, taraflara 'imzalanan anlaşmaya bağlı kalma' çağrısında bulundu.
ABD ile İran arasında 2015'te imzalanan nükleer anlaşma kapsamında İran'ın nükleer faaliyetlerinin sınırlandırılması ve buna karşılık olarak ekonomik yaptırımların kaldırılması öngörülmüştü. Ancak ABD, 2018'te anlaşmadan tek taraflı olarak çekildi ve İran'a yönelik yaptırımları yeniden başlattı.
İran, buna karşılık olarak nükleer anlaşmadaki taahhütlerini azaltmaya başladı ve geçtiğimiz aylarda Hürmüz Boğazı'nda birkaç petrol tankerini alıkoydu. Bu gelişmelerin ardından, bölgedeki tansiyonun yükselmesi endişe verici hale geldi.
BM Güvenlik Konseyi, geçtiğimiz hafta Hürmüz Boğazı'ndaki gelişmeleri görüşmek üzere acil bir toplantı düzenledi. Toplantıda, taraflara 'itidalli davranma' ve 'anlaşmazlıkları barışçıl yollarla çözme' çağrısında bulunuldu.
Dujarric, 'Bölgedeki durumu yakından izlemeye devam edeceğiz ve taraflara anlaşmadaki taahhütlerine bağlı kalma çağrısını yineleyeceğiz' dedi.