Bakan Yumaklı: TMO hububat alım ödemelerine başladı
Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, TMO'nun hububat alımlarında ödemelere başladığını açıkladı.

Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, Toprak Mahsulleri Ofisinin (TMO) hububat alımlarında ödemelere başladığını belirterek, 'TMO, 3 Haziran'da başlayan hububat alım sürecinde ilk ödemeleri çiftçilerimizin hesaplarına bugün aktarıyor.' ifadesini kullandı.
Bakan Yumaklı, yaptığı yazılı açıklamada, TMO'nun hububat alım sürecinin devam ettiğini ve bugünden itibaren çiftçilerin hesaplarına ödemelerin başladığını bildirdi. 3 Haziran'da başlayan alım sürecinde, TMO'nun bugüne kadar 1 milyon tonun üzerinde hububat alımı yaptığı ve ödemelerin hızla devam ettiği belirtildi.
TMO'nun hububat alım fiyatları hakkında bilgi veren Bakan Yumaklı, 'Bu yıl TMO'nun hububat alım fiyatları, buğday için 11 bin 750 lira, arpa için 10 bin lira olarak belirlenmiştir. Çiftçilerimize sağlanan bu desteklerle, ülkemiz tarımının daha da güçleneceğine inanıyorum.' dedi.
Hububat alımlarının devam ettiği süreçte, TMO'nun depolarının dolmaya başladığını belirten Bakan Yumaklı, 'Alınan hububatlar, ülkemizde üretilen tarım ürünlerinin depolanması ve pazarlanması açısından büyük önem taşımaktadır. TMO'nun alım süreci, çiftçilerimize güven vermekte ve tarım sektörünün sürdürülebilirliğini sağlamaktadır.' ifadelerini kullandı.
Bakan Yumaklı, TMO'nun hububat alım sürecinin sorunsuz devam ettiğini ve çiftçilerin herhangi bir sorun yaşamamaları için tüm tedbirlerin alındığını belirtti. Çiftçilere, TMO'nun alım noktalarında gerekli tüm desteğin verildiği ve ödemelerin de zamanında yapıldığı konusunda güvence verdi.
Gelecek dönemde de TMO'nun hububat alım sürecinin devam edeceğini belirten Bakan Yumaklı, 'Tarım ve Orman Bakanlığı olarak, çiftçilerimizin yanında durmaya devam edeceğiz. TMO'nun alım süreci, ülkemiz tarımının gelişmesi ve güçlenmesi için önemli bir destek unsuru olmaya devam edecektir.' dedi.