Bakan Uraloğlu: Türk gemileri Hürmüz Boğazı'ndan çıktı
Ulaştırma Bakanı Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'nde bekleyen tüm Türk gemilerinin emniyetle çıkış yaptığını açıkladı.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'nde bekleyen tüm Türk sahipli gemilerinin tamamının emniyetle çıkış yaptığını belirtti.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki Türk sahipli gemilerin son durumuna ilişkin bilgi verdi. Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki gelişmeleri ilk andan itibaren anbean takip ettiklerini bildiren Uraloğlu, 'İlgili tüm kurumlarımızla koordinasyon içinde hareket ediyoruz. 26 Haziran 2024 itibarıyla bölgede bekleyen gemilerimizin tamamı emniyetle çıkış yapmıştır.' değerlendirmesinde bulundu.
Uraloğlu, toplam 15 geminin güvenli şekilde bölgeden ayrıldığını aktararak, bölgede bulunan 3 Türk sahipli geminin Körfez içinde ticari faaliyetlerini sürdürdüğü için ayrılış talep etmediğini belirtti. Bekleyen gemilerde toplam 99 Türk personelinin bulunduğuna dikkati çeken Uraloğlu, şunları kaydetti: 'Basra Körfezinden anlık ayrılma talebi olan herhangi bir gemimiz yoktur. Vatandaşlarımızın ve denizcilerimizin güvenliği için süreci hassasiyetle takip etmeyi sürdürüyoruz.'
Bakan Uraloğlu, gemilerin emniyetle çıkış yaptığını ve şu anda bölgede herhangi bir sorun olmadığını belirtti. Ayrıca, Türk gemilerinin güvenliğini sağlamak için sürekli olarak takip ettiklerini ve gerekli önlemleri aldıklarını vurguladı.
Öte yandan, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki gelişmelerin takip edildiği ve gerekli koordinasyonun yapıldığı belirtildi. Türk gemilerinin güvenli şekilde bölgeden ayrılması ve ticari faaliyetlerini sürdürmesi için çalışmaların sürdüğü aktarıldı.
Son olarak, Bakan Uraloğlu, vatandaşların ve denizcilerin güvenliği için sürecin hassasiyetle takip edildiğini ve gerekli önlemlerin alındığını belirtti.