Ana Sayfa
Teknoloji

Akkuyu NGS'nin 1. güç ünitesi inşaatı tamamlandı

Türkiye'nin ilk nükleer enerji santrali Akkuyu NGS'nin 1'inci güç ünitesinin inşaatı tamamlandı.

22 Haziran 2026 15:492 görüntülenmeKaynak: AA Güncel
Akkuyu NGS'nin 1. güç ünitesi inşaatı tamamlandı

Türkiye'nin ilk nükleer enerji santrali Akkuyu Nükleer Güç Santrali'nin (NGS) 1'inci güç ünitesindeki inşaat çalışmalarının tamamlandığı bildirildi.

Akkuyu NGS'nin resmi internet sitesinden yapılan açıklamaya göre, Rusya'nın Rosatom şirketinin inşa ettiği santralin 1'inci güç ünitesi, inşaat ve montaj çalışmalarının tamamlanmasıyla ' hazır olma durumuna' getirildi.

İnşaat sürecinde, donanım montajı, inşaat ve montaj çalışmaları, teknolojik sistemlerin bağlantısı ve devreye alınması dahil olmak üzere tüm önemli aşamalar tamamlandı.

Akkuyu NGS'nin 1'inci güç ünitesi, nükleer enerji santrallerinin güvenliği için gerekli tüm standartlara ve gereksinimlere uygun olarak inşa edildi.

Santralin 1'inci güç ünitesinin tamamlanması, Türkiye'nin enerji sektöründe önemli bir döneme işaret ediyor. Akkuyu NGS, Türkiye'nin ilk nükleer enerji santrali olma özelliğini taşıyor.

Rosatom'un açıklamasında, 'Akkuyu NGS'nin 1'inci güç ünitesinin inşaatının tamamlanması, Rusya ile Türkiye arasındaki uzun vadeli ve verimli işbirliğinin bir başka önemli örneğidir.' denildi.