Ana Sayfa
Siyaset

ABD-İran mutabakatı İsrail'de eleştirileri sertleştirdi

ABD-İran mutabakatı sonrası İsrail'de Washington'a yönelik eleştiriler arttı

23 Haziran 2026 10:151 görüntülenmeKaynak: AA Güncel
ABD-İran mutabakatı İsrail'de eleştirileri sertleştirdi

ABD Başkanı Donald Trump yönetiminin İran ile vardığı mutabakat ve bunun İsrail’in Lübnan’ın güneyinden çekilmesine yol açabileceği değerlendirmeleri, Tel Aviv'de hükümete ve Washington’a yönelik eleştirilerin dozunu artırdı.

İsrail'de muhalefet liderleri ve bazı eski yetkililer, ABD'nin İran'a yaptırımları gevşetme kararını ve bunun İsrail'in güvenliğine yönelik etkilerini eleştirdi. İsrail'in eski başbakanı Ehud Olmert, Twitter hesabından yaptığı açıklamada, 'İsrail'in İran'a karşı tavrının sertleşmesi ve uluslararası alanda daha fazla destek alması gerekiyor.'

İsrail Güvenlik ve Stratejik Araştırmalar Enstitüsü uzmanı, eski emniyet müdürü Yaakov Amidror, İsrail'in ABD'nin İran politikasından endişe duyduğunu belirtti. Amidror, 'İsrail, İran'ın nükleer programının durdurulması karşılığında ekonomik yaptırımların kaldırılmasından endişe duyuyor.'

İsrail'in Washington Büyükelçisi Ron Dermer, ABD'nin İran'a yönelik politikasını eleştirenlerin başında geliyor. Dermer, 'İsrail, İran'ın nükleer tehdidine karşı tavrını sertleştirmeli ve uluslararası alanda daha fazla destek almalı.'

Bu gelişmelerin ardından İsrail hükümetinin Washington'a yönelik eleştirileri daha da sertleşti. İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu, 'İsrail'in güvenliği için çalışmaya devam edeceğiz, ancak ABD'nin İran politikasından endişe duyuyoruz.'

İsrail'de bazı uzmanlar, ABD'nin İran'a yönelik politikasının İsrail'in güvenliğini tehlikeye attığını düşünüyor. İsrail'in eski savunma bakanı Avigdor Lieberman, 'İsrail, İran'ın nükleer tehdidine karşı tavrını sertleştirmeli ve ABD'den daha fazla destek almalı.'